Master Meubel neemt Espoo over

Espoo, de interieurzaak van Dries Brys in de Antwerpse Kloosterstraat, is overgenomen door Master Meubel uit Turnhout, de designwinkel gespecialiseerd in het vormgeven van interieurs. Master Meubel zal Espoo verderzetten met dezelfde naam en hetzelfde team.

Espoo mag gerust een Belgisch pionier op het vlak van Scandinavisch design genoemd worden. Het liet ons land voor het eerst kennismaken met het bekende merk HAY. Ondertussen is het assortiment stevig uitgebreid en verdeelt Espoo onder meer ook Vitra. Het team werkt bovendien graag samen met klanten aan totaalinrichtingen van zowel particulieren als professionals.

Er ontstonden steeds meer linken tussen Espoo en Master Meubel, dat twee jaar geleden al de Vitra Partner Store in de Antwerpse Sint-Antoniusstraat overnam. “We zijn in gesprek gegaan over een mogelijke samenwerking”, vertelt Dries Brys, die Espoo in 2009 samen met zijn vrouw Mies oprichtte. “De zaak werd te groot om alleen te managen. We zijn ervan overtuigd dat deze overname de beste manier is om onze klanten dezelfde hoogstaande service te blijven bieden.” Voor Dries komt Espoo op meer dan één manier thuis. Hij is namelijk, net als Master Meubel, afkomstig uit Turnhout.

“Dankzij de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit van haar aanbod bereikt Espoo een interessante doelgroep op een interessante locatie”, zeggen zaakvoerders Goele Vermeeren en Filip Versmissen van Master Meubel. “Met deze overname zetten we verder in op onze ambities om de meubelhandel te verduurzamen met onder meer recycling en refurbishing. Net zoals bij de Vitra Partner Store blijft de naam Espoo behouden. Maar we zetten wel onze schouders onder zaken zoals winkelaanbod, logistiek en klantenservice.”

Voor voormalig zaakvoerder Dries Brys is het tijd voor een nieuwe uitdaging, maar de rest van het team van Espoo blijft zoals het is. “Heel fijn, zij kennen Espoo goed zodat de continuïteit verzekerd is”, vindt Dries. “We hebben een eigen identiteit opgebouwd in Antwerpen en de ruime regio door in te spelen op trends en merken sterk te combineren. Dat blijft in de toekomst ongetwijfeld hetzelfde.”

Foto Erine Wyckmans